Skillnad revision och redovisning

Vad är skillnaden mellan redovisning och revision?
Det är många som tycker det är rörigt och blandar lätt ihop begreppen.

Redovisning är ett arbete som utförs av en redovisningskonsult. Det innebär att dokumentera löpande affärshändelser i ett företag. Förutom det innebär det ofta även att sköta företagets deklarationer, bokslut och lönehantering.

Revision sker efter redovisningen och den utförs av en revisor. Det innebär att granska den dokumentation som gjorts, bokslut och årsredovisning. Revisorerna ser då till att allt har gjorts korrekt enligt regler och lagar.

”En revisor granskar och intygar att räkenskaperna stämmer medans en redovisningskonsult sammanställer och är insatt i dagliga verksamheten med en rådgivande funktion.”

SOFIE DUFVA

Vårt utbud av redovisning och revision

När det kommer till redovisning kan vi erbjuda flera konsulter med olika spetskompetenser. Vi hjälper till med allt som innefattar redovisning, även sådant som gäller skatt och lön. 

Självklart erbjuder vi även revision till våra kunder. Vi har flera samarbetspartners som sköter revisionen med högsta kvalité.

Skillnaden mellan redovisning och revision
Redovisningsbyrå Värnamo

Mer än bara redovisning

Även om vi titilerar oss som redovisningskonsulter vill vi vara en helhetspartner åt dig och ditt företag. Genom att arbeta nära våra kunder kan vi vara delaktiga i företagets utveckling och se till att rätt ekonomiska beslut tas.

Behöver du hjälp med redovisning eller revision?

Vi hjälper dig gärna!